Informacja dla osób niesłyszących
Informacja dla osób niesłyszących
Osoby niesłyszące - przy załatwianiu spraw w Urzędzie Gminy Jasionówka - powinny zgłosić chęć skorzystania z usługi tłumacza na co najmniej trzy dni przed planowaną wizytą.
Zgodnie z przepisami obowiązującymi od 1 kwietnia 2012 r. (ustawa z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się, Dz. U Nr 209, poz. 1243) usługa tłumaczenia migowego przy załatwianiu spraw urzędowych jest bezpłatna. Mogą z niej skorzystać osoby uprawnione, tj. osoby niepełnosprawne w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2011 r. Nr 127, poz. 721 i nr 171, poz. 1016 z późn. zm.).
Co zrobić, żeby skorzystać z pomocy tłumacza języka migowego?
Aby skorzystać z pomocy tłumacza należy wcześniej zgłosić w urzędzie zamiar skorzystania z tłumacza.
Zgłoszenia należy dokonać z co najmniej na 3 dni przed wizytą w urzędzie.
Należy wskazać metodę komunikowania się.
Jak dokonać zgłoszenia?
Wypełnić formularz zgłoszeniowy i przesłać go mailem na adres: gmina@jasionowka.pl lub faksem na nr: 85 7278031.
Telefonicznie - za pośrednictwem osoby trzeciej, sprawnej komunikacyjnie, pod nr telefonu: 85 7278030.
Metryka strony