Protokół Nr 2/07
Protokół Nr 2/07
z posiedzenia Komisji ds. Budżetu i Rozwoju Gospodarczego
przy Radzie Gminy Jasionówka
z dnia 23 kwietnia 2007 r.
Miejsce obrad: pokój Nr 3 Urzędu Gminy Jasionówka
Obrady rozpoczęto o godzinie 13 00, zakończono o godzinie 1455.
Przewodniczył Marian Abramowicz - Przewodniczący Komisji.
Protokołował: Leszek Lewicki - Sekretarz Komisji
W obradach uczestniczyli członkowie Komisji i osoby zaproszone - zgodnie z załączoną lista obecności.
Ad. 1. Przewodniczący M. Abramowicz powitał zebranych i zaproponował następujący porządek obrad:
Otwarcie posiedzenia i przyjęcie porządku obrad
Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
Rozpatrzenie sprawozdania z wykonania budżetu gminy za rok 2006
Sprawozdanie z realizacji inwestycji gminnych za II półrocze 2006r.
Analiza wykorzystania autobusów w zakresie dowożenia dzieci do szkół.
Sprawozdanie z realizacji gminnego programu gospodarki odpadami na terenie gminy
Zmiany w budżecie gminy na 2007r.
Wolne wnioski.
Zakończenie posiedzenia.
Komisja jednogłośnie przyjęła zaproponowany porządek obrad.
Ad. 2. Komisja jednogłośnie przyjęła protokół z poprzedniego posiedzenia.
Ad. 3. Skarbnik gminy omówiła sposób wykonania budżetu gminy za 2006r. i przedstawiła strukturę dochodów:
- dochody własne - 21 % budżetu
- subwencje ogólne - 51 %
- dotacje na zadania własne i zlecone - 26%
- środki pomocowe - 2%
Dochody gminy zostały wykonane w kwocie 6 213 469 zł, tj. 97,26% planu a wydatki w kwocie 6 006 686 zł., tj. 96,08% planu. Dochody budżetowe w kwocie 257 841 zł. przeznaczone były na spłatę kredytów i pożyczek długoterminowych. Źródłem pokrycia deficytu budżetowego w kwocie 127 113 zł. były wolne środki z 2005r. Wydatki budżetowe omówiono poszczególnymi działami i rozdziałami.
Komisja pozytywnie zaopiniowała wykonanie budżetu gminy za 2006r. - opinia Nr 4/07 w załączeniu.
Ad. 4. Podinspektor R. Bartnik poinformował jakie zadania i inwestycje zostały wykonane w II połowie 2006r.
Wójt Gminy przedstawiła zadania które udało się już zrealizować na początku kadencji tej Rady.
Komisja bez zastrzeżeń przyjęła sprawozdanie.
Ad. 5. Skarbnik Gminy dokonała analizy wykorzystania autobusów w zakresie dowożenia dzieci do szkoły.
Komisja zastanawiała się w jaki sposób zorganizować całe dowożenie dwoma autobusami aby zaspokoić potrzeby w tym zakresie.
Ad. 6. Sekretarz Gminy sprawozdanie z realizacji gminnego planu gospodarki odpadami za lata 2005 - 2006 . Wyjaśnił, że jest to pierwsze sprawozdanie i musi być ono przedstawione Radzie Gminy i Zarządowi Powiatu.
Komisja dyskutowała nad możliwościami dalszego wykorzystywania wysypiska . Jeśli jednak nie uda się znaleźć możliwości , to wnioskuje o jak najszybszą jego rekultywację.
Komisja rozpatrzyła sprawozdanie z realizacji gminnego programu gospodarki odpadami na terenie gminy i pozytywnie go zaopiniowała - opinia Nr 5/07 w załączeniu.
Ad. 7. Skarbnik gminy przedstawiła zmiany w budżecie gminy na rok 2007.
Pozytywnie zaopiniowano również realizację drogi we wsi Krzywa.
Komisja po zapoznaniu się ze zmianami pozytywnie je opiniuje - opinia Nr 6/07
w załączeniu.
Ad. 8. Dyskutowano na temat zmiany wysokości stawki należnej sołtysom za pobór podatku.
Komisja stanęła na stanowisku aby pozostawić bez zmian.
Komisja przyjrzała się wysokości stawek czynszów za lokale będące własnością gminy i zauważyła, że nie pokrywają one wydatków ponoszonych na modernizację i utrzymanie budynków : wymianę instalacji c.o. , stolarki okiennej, ocieplenie budynku, remonty klatek schodowych itd.
Komisja wnioskuje o jak najszybsze podwyższenie zbyt niskich czynszów do wysokości która by chociaż częściowo pokryła poniesione nakłady finansowe.
Ad. 9. Wobec wyczerpania porządku obrad o godz. 1455 Przewodniczący zakończył posiedzenie dziękując wszystkim za udział.
Na tym protokół zakończono.
Protokołował: Przewodniczący Komisji
L. Lewicki
Marian Abramowicz
Metryka strony