Protokół Nr 12/09
Protokół Nr 12/09
z posiedzenia Komisji ds. Budżetu i Rozwoju Gospodarczego
przy Radzie Gminy Jasionówka
odbytego w dniu 24 kwietnia 2009r.
Miejsce obrad: pokój nr 3 Urzędu Gminy Jasionówka
Obrady rozpoczęto o godzinie 900 , zakończono o godzinie 1040
Obradom przewodniczył Marian Abramowicz - Przewodniczący Komisji.
Protokołowała Rwa Polak - Podinspektor UG
W obradach uczestniczyli wszyscy członkowie Komisji i osoby zaproszone - zgodnie
z załączoną do oryginału protokołu listą obecności.
Ad. 1. Przewodniczący Marian Abramowicz powitał zebranych i zaproponował następujący porządek obrad:
1. Otwarcie posiedzenia i przyjęcie porządku.
2. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
3. Rozpatrzenie sprawozdania z wykonania budżetu gminy za rok 2008.
4. Rozpatrzenie sprawozdania z realizacji inwestycji gminnych za II półrocze 2008r.
5. Zaopiniowanie uchwały w sprawie wyłapywania bezdomnych zwierząt oraz
rozstrzygania o dalszym postępowaniu z nimi.
6. Zmiany w budżecie gminy na rok 2008.
7. Analiza wykorzystania autobusów szkolnych w zakresie dowożenia dzieci do szkół.
8. Wolne wnioski.
9. Zakończenie posiedzenia.
Komisja jednogłośnie : za- 6, przeciwnych i wstrzymujących się - 0 przyjęła zaproponowany przez pana Przewodniczącego porządek obrad.
Ad. 2. Komisja jednogłośnie : za- 6, przeciwnych i wstrzymujących się - 0 przyjęła protokół z poprzedniego posiedzenia.
Ad. 3. Skarbnik Gminy omawiając wykonanie budżetu gminy za 2008r. przedstawiła:
1/ strukturę dochodów:
- dochody własne - 20 % budżetu
- subwencje ogólne - 52 %
- dotacje na zadania własne, zlecone i powierzone - 24 %
- środki z funduszy celowych - 4%
2/ strukturę wydatków:
- rolnictwo i łowiectwo - 5%
- transport i łączność - 6%
- administracja - 14%
- oświata i wychowanie - 40%
- opieka społeczna - 20%
- edukacyjna opieka wychowawcza - 3%
- kultura i ochrona dziedzictwa narodowego - 3 %
- gospodarka komunalna i ochrona środowiska - 6%
- pozostałe wydatki( działy) - 3 %
Dochody gminy zostały wykonane w kwocie 6 925928,39 zł, tj. 95,73% planu a wydatki w kwocie 7469484,35 zł., tj. 93,18% planu. Deficyt budżetowy w kwocie 780 967 zł. zostanie pokryty przychodami z kredytów i pożyczek w wys. 455 746 zł. oraz nadwyżka budżetowa z 2007r. w kwocie 105 221 zł. i wolnymi środkami z 2007r. w wys. 220 000 zł.
Komisja rozpatrzyła sprawozdanie z wykonania budżetu gminy za 2008r. i nie wnosi uwag co do jego wykonania. Komisja wnioskuje do rady Gminy o udzielenie absolutorium Wójtowi Gminy - (opinia Nr 71/09 w załączeniu)
Ad. 4. Skarbnik gminy zapoznała Komisję z inwestycjami realizowanymi w II półroczu 2008r. Komisja uzyskała wystarczające odpowiedzi na zadane pytania i nie wnosi uwag ani wniosków.
Ad. 5. Inspektor UG omówił projekt uchwały w sprawie wyłapywania bezdomnych zwierząt
Oraz rozstrzygania o dalszym postępowaniu z nimi. Udzielając wyjaśnień poinformował, że uchwała ta jego zdaniem nie spełni pokładanych w niej nadziei. Z tego co wie, to opłata stała dla Firmy z która zostanie podpisana prawdopodobnie umowa ma wynosić około 1200 zł. miesięcznie. Projekt uchwały został wysłany do zaopiniowania przez Towarzystwo Opieki nad Zwierzętami i Powiatowego Lekarza Weterynarii w Mońkach i prawdopodobnie do dnia sesji opinii nie otrzymamy. Jednak, jeśli projekt uzyska pozytywna opinię Komisji to wraz z opiniami, na które oczekujemy Rada będzie mogła bez przeszkód uchwałę podjąć.
Komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały - ( opinia Nr 72/09 w załączeniu)
Ad. 6. Komisja po analizie zaproponowanych zmian w budżecie gminy na 2009r. pozytywnie je zaopiniowała- (opinia Nr 73/09 w załączeniu)
Skarbnik Gminy poinformowała, że Starostwo zwróciło się do Wójta aby dodatkowo dofinansował kwotą 100 tys. zł. na realizację drogi powiatowej we wsi Milewskie.
Komisja wyraziła niezadowolenie z takiej sytuacji ale jednocześnie wykazała zrozumienie dla sprawy.
Oprócz tego Skarbnik Gminy zasięgnęła opinii Komisji w sprawie wprowadzenia do porządku obrad na najbliższą sesję projektu uchwały w sprawie zmiany wynagrodzenia Wójta Gminy.
Komisja zapoznała się wstępnie z propozycja Skarbnika Gminy w tej sprawie i stwierdziła, że sprawa wymaga przeanalizowania. Komisja wnioskuje, aby projekt uchwały w tej sprawie nie był stawiany na najbliższej sesji a ewentualnie na następnej sesji. - (opinia Nr 74/09 w załączeniu)
Ad. 7. Komisja zapoznała się z przedstawioną przez podinspektora UG R. Bartnika analizą wykorzystania autobusów w zakresie dowożenia dzieci do szkoły za rok szkolny od 31.03.2008 do 17.03.2009r.
Podinspektor R. Bartnik udzielając odpowiedzi na zadane pytania poinformował, że corocznie o około 30 % wzrasta ilość km. jakie pokonują autobusy.
Ad. 8. Radny J. Lipski zadał pytanie na temat wysypiska śmieci: czy oprócz tego terenu który jest ogrodzony są jakieś grunta Gminy za płotem składowiska?.
Inspektor J. Młodzianowski odpowiedział, że jest tyle gruntów co zagrodzone i może być składowisko czynne najdłużej do 31.12.2009r.
Wójt Gminy poinformowała, że brała udział w spotkaniu w Sokółce, którego tematem były wysypiska. Już poprzednia pani Wójt rozpoczęła rozmowy z Sokółką w tej sprawie.
Wójt Gminy poprosiła Komisję, aby ponownie wydała opinie w sprawie zbycia działek Nr 539 ( za tzw. Chipsarnią), Nr 589 ( położoną przy żwirówce do Słomianki) i Nr 665/5
( położoną za zakładem inwalidzkim) Postanowiła ponownie sprawę przedstawić Komisji w związku z projektowanym przebiegiem Via Carpatii. Komisja pozytywnie zaopiniowała zamierzenia Wójta w tej sprawie.
Ad. 12. Wobec wyczerpania porządku obrad o godz. 1040 Przewodniczący Komisji zakończył posiedzenie dziękując wszystkim za udział.
Na tym protokół zakończono.
Protokołowała: Przewodniczący Komisji
Ewa Polak
Marian Abramowicz
Metryka strony