Załącznik Nr 3

                                                                                              do zarządzenia Nr 16/03

                                                                                              Wójta Gminy  Jasionówka

                                                                                               z dnia 12 marca 2003r.

             Informacja z wykonania budżetu gminy

                                za  2002r.

 

   Budżet gminy na 2002 rok został uchwalony w dniu 14 marca 2002r. Uchwałą Nr XXI/145/02

    i wyniósł:

    - dochody                3.820.278 zł

    - wydatki                 3.429.326 zł

    - nadwyżkę budżetu w kwocie 390.952 zł- przenaczona na spłaty rat kredytów i pożyczek

      długoterminowych.                   

Po zmianach w ciągu roku  budżet wynosi:

    - dochody                  4.046.717 

    - wydatki                   3.738.765 

    - dochody budżetowe w kwocie 390.952  - przeznaczone na spłatę kredytu i pożyczek    

      długoterminowych

    - źródłem pokrycia deficytu budżetowego w kwocie 83.000 zł są przychody z  pożyczki bankowej.

 

REALIZACJA DOCHODÓW 

 

     Plan dochodów został wykonany w 99 % i uzyskano dochody w kwocie 4.006.591 zł.

Poszczególnymi działami przedstawia się następująco:

 

Rolnictwo i łowiectwo.

- na rozbudowę wodociagu we wsi Krzywa i kol.Kamionka wpłynęły wpłaty 

  mieszkańców  w kwocie 47.800 zł

- za świadectwa miejsca pochodzenia zwierząt uzyskano 4.049 zł na plan  6 000 zł (67,4 %)

   /mała sprzedaż zwierząt hodowlanych/

Leśnictwo

- czynsz za obwody łowieckie wpłynął w kwocie 1.756 zł na plan 1.000 zł( 175,6 %)

  Czynsz jest przekazywany przez starostwa na terenie których znajdują się obwody. Trudno jest 

  zaplanować prawidłowy  dochód, ze względu na to, że czynsze ustalane są  przez poszczególne koła

  łowieckie i  dotyczą całego rejonu łowieckiego obejmującego nawet kilka gmin.

 

Gospodarka mieszkaniowa.

- za wynajem mieszkań i lokali wpłynął czynsz w kwocie 63.170 zł na plan 70 000 zł (90,2 %).

- za świadczone usługi sprzętem gminnym (usługi ciągnikiem, wynajem autokaru) wpłynęła  kwota 9.147zł   

  na plan 7.000 zł (130,7%)

-wpływy z opłat użytkowania wieczystego wpłynęła kwota 622 zł na plan 680 zł (91,5%) Zaległość

  wynosi 1.404 zł

- dochody z najmu i dzierżawy gruntów gminnych wpłynęła kwota 895 zł na plan 1.000 zł (89,5%)

- wpływy ze sprzedaży składników majątkowych na plan 54.100 zł  wpłynęła  kwota 54165 zł

  (100,1%). Sprzedano cztery działki budowlane, działkę z budynkami po byłej lecznicy dla zwierząt oraz

  beczkowóz.

 

Administracja publiczna.

- dotacja na zadania zlecone wpłynęła w kwocie 45.000 zł (100 % planu)

- za drobne dochody administracyjne ( prowizja od opłaty skarbowej, składki zus i podatku

  dochodowego) uzyskano kwotę 2.457 zł na plan 5 000 zł(49,1 %)

- dopisane odsetki na rachunku bankowym w kwocie 1.277 zł

- wpłynęło z Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska 4.000 zł na plan 4.100 zł (97,6%) na

  dofinansowanie inwestycji wymiana kotłowni węglowej na olejową

- dotacja celowa na zadania zlecone  w kwocie 12.600 zł- na przygotowanie i przeprowadzenie Narodowego

   Spisu Powszechnego 

 - dochody z tytułu opłaty za zezwolenia  na sprzedaż napojów alkoholowych w kwocie 24.091 zł   

    na plan 30 000 zł (80,3 %).

 

Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa.

- na aktualizację stałego spisu wyborców wpłynęła dotacja na zadania zlecone w kwocie

  461zł  (100%)

- na wybory do rad gmin, powiatów i sejmików wpłynęła dotacja w kwocie 11.640 zł (100%) planu

 

 Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożrowa.

- wpłynęła kwota  7.300 zł, w tym: 4.300 zł - dotacja celowa na zakup sprzętu ratowniczego w ramach

   Krajowego Systemu Ratowniczo - Gaśniczego oraz dotacja w kwocie 3.000 zł na częściowe

   pokrycie kosztów związanych z zakupem sprzętu ratownictwa medycznego - otrzymana z PZU

 

Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek nie posiadających osobowości prawnej.

- podatek w formie karty podatkowej przekazywany przez Urząd Skarbowy wpłynął w kwocie

  6.198 zł na plan 7.000 zł (88,5 %)

- podatek od nieruchomości od jednostek gospodarki uspołecznionej wpłynął w kwocie 232.007 zł 

  na plan 263.500 zł (88 %) Zaległość za lata ubiegłe wynosi 100.039  zł.Urząd Skarbowy nie może  

  ściągnąć należności ze względu na brak dochodów w firmie.

- podatek rolny od jednostek gospodarki uspołecznionej wpłynął w kwocie 1.023 zł na  plan 650 zł

  (157,4%). Przyjęty plan na 2002r był zbyt niski..

- podatek leśny od jednostek gospodarki uspołecznionej wpłynął w kwocie 2.506 zł na plan

   2.700zł (92,8%).

- odsetki od nieterminowych wpłat  wpłynęły w kwocie 339 zł.Dochód nie był planowany

- podatek od nieruchomości od rolników indywidualnych wpłynął w kwocie 101.249  zł na plan

  86.000 zł (117,7 %). Zaległości wynoszą 13.404 zł.

- podatek rolny od rolników indywidualnych wpłynął w kwocie 176.463 zł na plan 187.500 zł

  (94,1 %) Zaległości za lata ubiegłe i rok bieżący wynoszą 11.613 zł

- podatek leśny 11.571 zł na plan 11.000 zł (105,2 %)

- podatek od środków transportowych -za  samochody ciężarowe i duże ciągniki wpłynęła

  kwota w wysokości 13.697 zł na plan 13.000 zł (105,4%). Zaległość na koniec roku wynosi 3.150 zł

- podatek od spadków i darowizn wpłynął w kwocie 2.714 zł na plan 100 zł- dochód przekazywany

  przez Urząd Skarbowy

- opłata targowa - 200 zł (100% planu)

- podatek od czynności cywilno-prawnych wpłynął w kwocie 14.234 zł - na plan 12.000 zł(`118,6%)

  dochód  przekazywany przez Urząd Skarbowy.

- odsetki od nieterminowych wpłat wpłynęły w kwocie 4.415 zł

- wpływy z opłaty skarbowej wpłynęły w kwocie 12.238 zł na plan 11.000 zł  (111,3%)

- odsetki od nieterminowych wpłat - 21 zł

- podatek dochodowy od osób fizycznych wpłynął w kwocie 153.074 zł na plan 165.496 zł (92,5%). Ze

  zwględu na mniejsze wykonanie dochodów państwa, mniej przekazano środków niż planowano.

- podatek dochodowy od osób prawnych wpłynął w kwocie 1.190 zł na plan 2.000 zł (59,5%)

  Dochód jest przekazywany przez Urzędy Skarbowe.

 

Różne rozliczenia.

- subwencja oświatowa wpłynęła w kwocie  1.490.448 zł ( 100 %)

- subwencja podstawowa dla gmin w kwocie 754.875 zł (100 %)

- subwencja rekompensująca w kwocie 259.933 zł na plan 257.898  zł (100,8%). W ciągu roku nie

  dokonano weryfikacji planu

  Jest to subwencja rekompensująca dochody utracone z podatków od środków transportowych oraz z  

  tytułu ulg i zwolnień ustawowych w podatku rolnym  - ulgi inwestycyjne, żołnierskie i nabycia

  gruntów oraz podatku od nieruchomości od zakładów zatruniających osoby niepełnosprawne.

- zwroty do Urzędu Skarbowego z tytułu należności za lata ubiegłe łącznie 25 

 

Oświata i wychowanie.

- dotacja na zadania zlecone gminie na zakup podręczników dla pierwszoklasistów w kwocie 2.025 zł

- dotacja na zadania własne na podwyżki dla nauczycieli w ramach realizacji trzeciego etapu reformy

   systemu wynagrodzeń wpłynęła w kwocie 13.372 zł 100% planu)

- dotacja na zadania własne w gimnazjum wpłynęła w kwocie 3.999 zł (100% planu) na podwyżki dla

   nauczycieli

- wpłynęła dotacja w kwocie 13.668    (100 %), w tym : 13.518 zł na fundusz świadczeń socjalnych

  dla byłych nauczycieli emertów i rencistów oraz 150 zł na wynagrodzenia ekspertów uczestniczących w

   pracach komisji kwalifikacyjnej na awans zawodowy nauczycieli.

 

 

Opieka społeczna.

- dotacja na ubezpieczenia zdrowotne osób korzystających ze swiadczeń z opieki społecznej wpłynęła

   w kwocie 4.730 zł  (100 % planu)

- dotacja na zasiłki i pomoc w naturze wpłynęła  w kwocie 258.000  zł (100 %)

- dotacja na dodatki mieszkaniowe - 19.610  zł (100% planu), co stanowi 57% zapotrzebowania na dotację. 

- na zasiłki rodzinne, pielęgnacyjne i opiekuńcze wpłynęło 20.112 zł na plan 20.440 zł (98,4 %)- mniejsze

   zapotrzebowanie na dotację.

- dotacja na utrzymanie Terenowego Ośrodka Pomocy Społecznej wpłynęła w kwocie 71.000 zł 

    (100 %)

- dotacja na zadania zlecone gminie w kwocie 2.070 ( 100 % planu) na wyprawki szkolen klas pierwszych

  obejmujące plecak, kostium gimnastyczny,przybory szkolne.

- na dożywianie dzieci wpłynęło 9.800  zł - 100 % planu

 

Edukacyjna opieka wychowawcza.

- dotacja na zadania własne gminy wpłynęła dotacja w kwocie 755 zł ( 100% planu) na podwyżki dla

   nauczycieli

- wpływy z różnych opłat na plan 14.000zł wpłynęło 14.790 zł (105,6 %). Są to wpłaty rodziców na

   koszty przygotowania wyżywienia.

 

Gospodarka komunalna i ochrona środowiska.

- dotacja na oświetlenie placów i ulic nie będących w Zarządzie gminy wpłynęła w kwocie 38.000 zł

   (100 %). Nie zrealizowane płatności zostały na koniec roku w kwocie 4.488 zł.

- wpływy z różnych dochodów na plan 7 000 zł wpłynęła kwota 5.860  zł (83,7%); są to wpaty za

  przyłączenia wodno-kanalizacyjne.

 

 

REALIZACJA WYDATKÓW

 

         Wydatki zostały wykonane w 97,8 % i wyniosły 3.655.770 zł. W poszczególnych działach przedstawiały się następująco:

 

Rolnictwo i łowiectwo.

  Łączne wydatki w tym dziale wyniosły 156.040 zł na plan 157.600 zł (99 %)

- podatek od nieruchomości za mienie gminy - wodociagi i oczyszczalnię został opłacony w kwocie

  63.416 zł ( 99,9 % )

- na rozbudowę wodociagu we wsi kol. Kamionka z ujęcia w Romejkach  kwotę 74.321 zł oraz  za

  prace geodezyjne do dalszej rozbudowy we wsi Krzywa i kol.Kamionka- 9.038 zł. Jest to inwestycja

  planowana w roku 2003 przy udziale środków z SAPARD. 

- wpłaty na rzecz izb rolniczych na plan 3.700 zł wykonano 3.639 zł .( 98,4%)

- na wynagrodzenia agencyjno-prowizyjne za świadectwa miejsca pochodzenia ziwerząt na plan

  3 000 zł wydatkowano sumę 2.414 zł (80,5%)

- zakup bloczków świadectw miejsca pochodzenia zwierząt - 207 zł ( 23%)

- za opracowanie instrukcji eksploatacji zbiornika małej retencji zapłacono 3.005 zł (96,9%).

 

Transport i łączność.

Łączne wydatki wyniosły 8.615 zł na plan 9.000 zł (95,7 %).

- zakup paliwa do odśnieżania, części i paliwa do ciągnika, materiały na naprawę mostu wydatkowano

  sumę 6.094 zł na plan 6.100 zł (99,9 %)

- przeglądy pojazdów, profilowanie drogi - 2.521 zł na 2.900 zł (86,9%)

 

Gospodarka mieszkaniowa.

- na utrzymanie gminnych mieszkań i lokali  wydatkowano 7.412 zł na plan  8.000 zł (92,6 %).

  (zakup materiałów do remontu mieszkań i lokali, stała opłata za energie elektryczną i ubezpieczenia

    za nieczynne budynki  zlikwidowanych szkół , wyrysy działek i ogłoszenia w prasie na sprzedaż

    mienia gminnego)

 

Działalność usługowa.

- na zmiany w planie zagospodarowania przestrzennego została wydatkowana kwota  6.494 zł na

  plan 6.500 zł (99,9%).

 

Administracja publiczna

Łącznie wydatkowano 846.375 zł na plan 851.414 zł (99,4 %) z tego na :

-  urząd wojewódzki- zadania zlecone gminie wydatkowano 45.000 zł .Wydatki były realizowane z

   dotacji  Wojewody  na częściowe wynagrodzenie wraz z  pochodnymi, oraz zakup

   materiałów  biurowych.

-  na Radę gminy - 20.911  zł na plan 22.100  zł (94,6 %) - są to ryczałty i diety za udziały w

   sesjach Rady i posiedzeniach Zarządu i Komisji , zakup materiałów biurowych, opłata składki za

   przynależność do  Związeku Gmin Wiejskich.

- na urzędy gmin  wydatkowano kwotę 755.719 zł na plan 759.014 zł (99,6 %).

  Wydatki stanowią: wynagrodzenia  - 420.552 zł, składka zus i FP- 77.745 zł, zakup opału, paliwa do

  Poloneza, prenumerata prasy i dzienników urzędowych  i materiałów biurowych -44.823 zł, zakup

  energii - 3.104  zł; naprawy sprzętu biurowego i konserwacje programów komputerowych,opłaty

  pocztowe, abonamenty i rozmowy telefoniczne, udziały w szkoleniach, opłata dla banku za

   prowadzenie naszych rachunków - 43.154 zł, delegacja służbowe - 1.452 zł; ubezpieczenia budynku

   i sprzętu komputerowego - 1.693 zł, odpis na fundusz świadczeń socjalnych - 9.626 zł, wydatki

   inwestycyjne związane z termomodernizacją budynku Urzędu Gminy- 153.570 zł. Dokonano wymiany

   kotłowni węglowej na olejową oraz ocieplono strych

 

- na pobór podatków wydano 12.145 zł na plan 12.700 zł  (95,6 %). Wydatki to: prowizja za 

  łączne zobowiązanie pieniężne sołtysów, koszty egzekucyjne za  ściągane zobowiązania pieniężne

  przez Urząd Skarbowy.

- na spis  powszechny i inne - wydatkowano 12.600 zł - zadanie zlecone.Są to koszty zwiazane z

  przygotowaniem i nadzorowaniem prawidłowego przeprowadzenia  spisu powszechnego w roku

  2002.

 

Urzędy naczelnych organów władzy państwowej,  kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa

- na aktualizację stałego spisu wyborców - zadania zlecone gminie-  wydatkowano 461 zł

- na wybory do rad gmin, powiatów i sejmiku - zadania zlecone gminie wydatkowano kwotę 11.640 zł

 

Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przecipożarowa.

-na OSP  łącznie wydatkowano 65.692 zł na plan 68.570 zł (95,8 %); są to wydatki związane z  na

  utrzymaniem 4 samochodów strażackich oraz 1,5 etatu kierowcy /wynagrodzenia kierowców  wraz z

  pochodnymi, zakup paliwa, części, przeglądy, naprawy samochodów strażackich, ubezpieczenia

  samochodów i  strażaków wydatkowano 48.836 zł oraz zakup sprzętu :do alarmowania - 4.852 zł( w tym 

  4300 zł dofinansowanie w ramach KRS), do ratowania ludzi w wypadkach samochodowych 12.004 zł.

  Sprzęt do ratowania ludzi kosztował 24 004 zł; w tym 12.000 zł dofinansowała Komenda OSP w

  Białymstoku, 3000 zł PZu w Mońkach.

 

 

Obsługa długu publicznego.

Na odsetki od kredytów i pożyczek długo i krótkoterminowyvh  wydatkowano 98.723 zł na plan

98.942 zł (99,8 %)

 

Różne rozliczenia.

Rezerwy ogólna i celowa została wykorzystana w całaści w III kwartale 2002r.

 

Oświata i wychowanie.

Na całą oświatę wydatkowano 1.562.278 zł na plan 1.608.412 zł (97,1 %)w tym:

 

- na szkołę podstawową wydano 986.252 zł na plan 1.011.183 zł (97,5 %).

 Z tego: na wynagrodzenia nauczycieli i obsługi; zakładowy fundusz nagród i inne osobowe 595.824 zł,

 pochodne od wynagrodzeń /składka zus, fundusz pracy 125.120 zł,na zakup pomocy do klasy zerowej - 2.025 ( dotacja ), na stypendia dla uczniów - 5.430 zł, na zakup opału, materiałów i wyposażenie, pomocy naukowych- 125.777 zł, opłatę energii - 13.001 zł, opłaty za telefony,opłaty pocztowe, abonament RTV,konserwacje komputerów i programów kompoterowych inne usługi  - 22.993 zł; delegacje służbowe  - 1.600 zł, ubezpieczenia budynków i komputerów 2.100 zł, na fundusz świadczeń  socjalnych - 38.343 zł.                                                             

      Na wydatki inwestycyjne- 54.039 zł w tym 50.000 zł przeniesiono jako środki nie wygasające do wykorzystania w 2003r. na wykonanie ogrodzenia placu szkolnego.

 

- na  oddziały kalasy "O"  wydatkowano sumę 88.819 zł na plan 89.811    (98,9 %). Wydatki  

  osobowe oraz wynagrodzenia osobowe -46.700 zł, składki na ubezpieczenia społeczne, fundusz   

  pracy 7.924 zł.zakup opału i innych materiałów -18.707 zł,za energię 4.864 zł, usługi ,naprawy,

  remonty - 7.644 zł, na fundusz świadczeń socjalnych - 2.980 zł.

 

- na Gimnazjum wydano 344.688 zł na plan 362.241 zł (95,1 %), z tego na: wydatki osobowe nie  

 zaliczne do wynagrodzeń i wynagrodzenia, dodatkowe wynagrodzenie roczne - 243.710 zł,  składki

 na ubezpieczenia społeczne i fundusz pracy -50.809 zł, stypendia dla uczniów -990 zł, materiały, ponoce naukowe i książki - 29.271 zł, energii- 4.509 zł zł,  usług pozostałych - 1.676 zł, delegacje służbowe - 664zł,ubezpieczenia budynków-1.440 zł, odpis na fundusz świadczeń socjalnych - 11.619 zł.

 

- dowożenie uczniów do szkół - wydano 128.851 zł na plan 131.509 zł (98 %).

  Jest to wynagrodzenie 2 kierowców wraz z pochodnymi i dodatkowym wynagrodzeniem- 56.124 zł

  zakup paliwa, części - 49.224 zł, naprawy autokaru,przeglądy  - 19.164 zł, ubezpieczenie autokaru

  4.339 zł(nowy w drugim półroczu.)

- za udział ekspertów w komisjach kwalifikacyjnych nauczycieli - 150 zł ( dotacja)  

- na fundusz świadczeń socjalnych dla byłych nauczycieli rencistów i emerytów wydatkowano kwotę

   13.518 zł (100 % dotacji)

 

 

Ochrona zdrowia.

- na przeciwdziałanie alkoholizmowi  na plan 30.000 wydatkowano 22.264 zł.(74,2 %)Są to opłaty za 

  pralekcje w szkole i gimnazjum oraz zakup materiałów o tematyce antyalkoholowej, wydatków

  zwiazanych z rajdem trzeźwości, wydatków zwiazanych z przeprowadzeniem "Akcji Lato".W

  wydatkach tych kwota 11.000 zł jako wydatki niewygasające do wykorzystania do końca marca

  2003r.

 

 Opieka społeczna.

 Łącznie wydatkowano 451.358 zł  na plan 455.617 zł (99,1 %) z tego :

- na ubezpieczenia zdrowotne - 4.730 zł (100 %)

- na zasiłki i pomoc w naturze - 262.996 zł na plan 266.000  zł (98,9 %). Z  tego: z budżetu - 

  gminy - 4.996 zł, z budżetu Wojewody - 258.000 zł.

- na dodatki mieszkaniowe - 49.388 zł na plan 49.786 zł (99,2  %).z tego 19.610 zł z dotacji,

   a 30.176 zł z budżetu gminy.  

- na zasiłki rodzinne i pielęgnacyjne - 20.112  zł - zadanie zlecone.

- na utrzymanie ośrodka pomocy społecznej - 97.262 zł na plan 97.791 zł.( 99,5%) Z tego 26.262 zł -

  budżet gminy, 71.000 zł- budżet Wojewody. Wydatki stanowią: wynagrodzenia trzech osób

  wraz z pochodnymi oraz dodatkowe wynagrodzenie i fundusz świadczeń  socjalnych, zakup

  materiałów biurowych, czasopism fachowych , znaczków  pocztowych, delegacje służbowe,

  szkolenia , ubezpieczenia sprzętu komputerowego

- na pozostałą działalność wydatkowano sumę 16.870 zł (100%)- 2.070 zł na wyprawki dla

  pierwszoklasistów ,dożywianie dzieci - 14.800 zł: w tym z budżetu gminy -5.000 zł i z budżetu Wojewody

  - 9.800 zł.

 

Edukacyjna opieka wychowawcza.

Ogółem wydatkowano 211.152 zł na plan 216.609  zł ( 97,5 %)

- na świetlice szkolne została wydatkowana kwota 120.246 zł na plan 124.172 zł (96,8 %) na

  wynagrodzenia nauczycieli i obsługi kuchennej wraz z pochodnymi; zakup opału do kuchni i

   środków czystości.

-  na utrzymanie przedszkola została wydatkowana kwota 90.906 zł na plan 92.437 zł (98,3 %) Są to

  wydatki na wynagrodzenia nauczycieli i obsługi wraz z pochodnymi i dodatkowym rocznym  

  wynagrodzeniem oraz funduszem świadczeń socjalnych, zakup opału i innych materiałów, energii

  elektrycznej; inne bieżące wydatki jak,drobne naprawy,opłaty za wywóz nieczystości konserwacja

  windy do przewozu obiadów

 

Gospodarka komunalna i ochrona środowiska.

Ogółem wydatkowano kwotę 62.266 zł na plan 71.000 zł ( 87,7 %). Z tego:

- na utrzymanie ulic,placów, chodników  na plan 12 000 zł wydatkowano sumę 10.054 zł (83,8 %)

- na oświetlenie ulic na drogach gminnych i krajowych  wydatkowano łącznie 52.212 zł na plan

  59.000 zł (88,5%);z budżetu Wojewody 38.000 zł, z budżetu gminy - 14.212 zł.  

 

Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego.

- dotacja podmiotowa dla domów i ośrodków kultury, świetlic i klubów- 93.500  zł (100 % ).Jest to

  dotacja na utrzymanie :

Gminnego Ośrodka Kultury w Jasionówce,gdzie są zatrudnione 3 osoby  na   1/2 etatu każda  oraz dyrygent orkiestry- na umowę zlecenia ;

 Wiejskiego Domu Kultury w Kalinówce Królewskiej , gdzie jest zatrudniony 1 pracownik , jest zakupywany olej opałowy do ogrzewania całego budynku;

oraz nieczynne świetlice wiejskie  /stałe opłaty za wodę,energię,ubezpieczenia/

 

- dotacja podmiotowa dla biblioteki - 51.500 zł ( 100 %) w Bibliotece w Jasionówce

   zatrudnione sa dwie osoby łącznie na 1,5 etatu.

 

Środki specjalne - dożywianie - uzyskano dochody w kwocie 33.160 zł  na plan 35.000  zł.(94,7 % ) Sa to wpłaty rodziców na dożywianie uczniów,dofinansowanie z Opieki społecznej.Wydatkowano wraz z zapasami z roku ubiegłego - 34.541zł

 

 Gminny Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej -  uzyskano dochody  - 3.243 zł

  Łączne dochody razem stanem środków pieniężnych z roku ubiegłego wynoszą 5.409  zł.

  W roku 2002  wydatkowano 4.769 zł z przeznaczeniem na recykling śmieci- 769 zł i 4000 zł

  dofinansowanie do inwestycji na modernizację budynku Urzędu Gminy