UCHWAŁA NR XXVI/128/06
UCHWAŁA NR xxvi/128/06
rady gminy jasionówka
24 marca 2006 r.
w sprawie uchwalenia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Jasionówka.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 15 ustawy z dnia 6 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, z 2002 r Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 214, poz. 1806, z 2003 r Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568, 2004 r Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203 i Nr 167, poz. 1759, z 2005 r. Nr 172, poz. 1441, Nr 175, poz. 1457, z 2006 r. Nr 17, poz. 128) oraz art. 4 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2005r Nr 236, poz. 2008) po zaciągnięciu opinii Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Mońkach, uchwala co następuje:
Uchwala się „Regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Jasionówka” stanowiący załącznik do niniejszej uchwały.
Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Jasionówka.
Traci moc uchwała Nr XXII/96/97 Rady Gminy Jasionówka z dnia 19 grudnia 1997 r w sprawie szczegółowych zasad utrzymania czystości i porządku w gminie.
Uchwała w wchodzi w życie po upływie 14 dni od ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego.
Przewodniczący Rady
Cyprian Bartnik
do Uchwały Nr XXVI/128/06
Rady Gminy Jasionówka
z dnia 24 marca 2006 r.
REGULAMIN UTRZYMANIA CZYSTOŚCI I PORZĄDKU
NA TERENIE GMINY JASIONÓWKA
ROZDZIAŁ I
Postanowienia ogólne
Regulamin określa szczegółowe zasady utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Jasionówka, a w szczególności:
wymagania w zakresie utrzymania czystości i porządku na terenie nieruchomości;
rodzaje i minimalną pojemność urządzeń przeznaczonych do zbierania odpadów komunalnych;
częstotliwość i sposób pozbywania się odpadów komunalnych i nieczystości ciekłych z terenu nieruchomości oraz terenów przeznaczonych do użytku publicznego;
inne wymagania wynikające z gminnego planu gospodarki odpadami;
obowiązki osób utrzymujących zwierzęta domowe;
wymagania odnośnie utrzymywania zwierząt gospodarskich na terenach wyłączonych z produkcji rolniczej;
wyznaczenie obszarów podlegających obowiązkowej deratyzacji i terminy jej przeprowadzania.
Ilekroć w regulaminie jest mowa o:
ustawie - należy przez to rozumieć ustawę z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2005 r. Nr 236, poz. 2008);
nieruchomości - należy przez to rozumieć, zgodnie z art. 46 § 1 Kodeksu cywilnego, część powierzchni ziemi stanowiącą odrębny przedmiot własności, jak również budynki trwale z gruntem związane lub część takich budynków;
właścicielach nieruchomości - należy przez to rozumieć także współwłaścicieli, użytkowników wieczystych, oraz jednostki organizacyjne i osoby posiadające nieruchomości w zarządzie lub użytkowaniu, a także inne podmioty władające nieruchomościami mające obowiązek realizować obowiązki w zakresie utrzymania czystości i porządku, przy czym:
na terenie budowy - wykonywanie obowiązków właściciela nieruchomości należy do wykonawcy robót budowlanych,
na drogach publicznych - obowiązki utrzymania czystości i porządku, pozbywanie się błota, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń należą do zarządcy drogi.
najemcach/właścicielach lokalu - należy przez to rozumieć najemców lub właścicieli lokali mieszkalnych i użytkowych, którzy w celu posiadania możliwości uzyskania indywidualnych zniżek w opłatach za selektywny odbiór odpadów, podpisali z podmiotem uprawnionym indywidualne umowy na odbiór odpadów;
umowach - należy przez to rozumieć umowy, rozumiane zgodnie z treścią art. 6. ust. 1 ustawy, podpisane z podmiotem uprawnionym przez właścicieli nieruchomości oraz najemców/właścicieli lokali;
indywidualnych kontach - należy przez to rozumieć prowadzony przez podmiot uprawniony rejestr umów z właścicielami nieruchomości lub najemcami/właścicielami lokali, w którym na bieżąco odnotowywana jest masa wyselekcjonowanych i przekazanych podmiotowi uprawnionemu przez właścicieli nieruchomości lub najemców/właścicieli lokali, odpadów. Indywidualne konta nie są prowadzone dla właścicieli nieruchomości prowadzących na nich działalność gospodarczą. Jeżeli na terenie nieruchomości właściciel zamieszkuje i prowadzi działalność gospodarczą, jest zobowiązany podpisać z podmiotem uprawnionym dwie odrębne umowy;
górnych stawkach opłat - należy przez to rozumieć zgodne z treścią art. 6 ust. 2. ustawy górne stawki opłat ponoszonych przez właścicieli nieruchomości lub najemców/właścicieli lokali za usługi, podmiotów uprawnionych, w zakresie pozbywania się zebranych na terenie nieruchomości odpadów komunalnych oraz nieczystości ciekłych;
Krajowym Planie Gospodarki Odpadami (dalej: KPGO ) - należy rozumieć przez to dokument przyjęty przez Radę Ministrów zgodnie z treścią art. 14 ust. 4 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach (Dz. U. z 2001 r. Nr 62, poz. 628, z późn. zm.) i ogłoszony w Monitorze Polskim z dnia 28 lutego 2003 r. Nr 11, poz. 159;
stawkach opłat - należy rozumieć przez to wysokość opłat uiszczanych przez właściciela nieruchomości lub najemcę/właściciela lokalu, podmiotowi uprawnionemu za odbiór odpadów komunalnych, przeliczonych na jedną zamieszkałą osobę w skali roku i miesiąca, których wysokość skalkulowana jest z uwzględnieniem: ilości wytwarzanych przez jedną osobę odpadów, kosztów ich odbioru, transportu, selekcji, odzysku, recyklingu, kompostowania, składowania, spalania i innych form unieszkodliwiania odpadów, nie wyłączając kosztów budowy instalacji, urządzeń i obiektów, kosztów ich eksploatacji, zamknięcia, likwidacji, rekultywacji, monitoringu, dozorowania oraz ewentualnych odszkodowań wynikłych z faktu realizacji obiektu lub kosztów zabezpieczenia roszczeń. Podmiot uprawniony zobowiązany jest do pomniejszania stawek opłat o wpływy uzyskiwane z opłat produktowych z wojewódzkiego funduszu ochrony środowiska i gospodarki wodnej, wpływy uzyskane na mocy umów podpisanych z organizacjami odzysku, wpływy uzyskane ze sprzedaży niektórych surowców wtórnych. Ilość odpadów wytwarzanych w przeciągu roku przez jedną osobę jest oszacowana w oparciu o dane zawarte w KPGO. Stawka opłaty jest naliczana na każdą z osób faktycznie zamieszkujących nieruchomość. Ustalenie faktu zamieszkania dokonywane jest w oparciu o ewidencję ludności, a gdy stan faktyczny lub deklarowany odbiega od jej zapisów, w oparciu o oświadczenia właścicieli. Nieruchomości o charakterze letniskowym, służące pobytowi czasowemu są traktowane jako zamieszkałe sezonowo, a ich właściciele mają obowiązek uiszczać opłatę za cały czas trwania sezonu jaki w danym regionie obowiązuje, odniesioną do ilości osób, dla której pobytu nieruchomość jest przystosowana. W stawce opłaty wkalkulowane są również koszty odbioru odpadów budowlanych z remontów, na które nie jest wymagane pozwolenie na budowę. Odbiór odpadów budowlanych z pozostałych remontów podlega odrębnej opłacie;
stawkach opłat za m
Metryka strony