Protokół Nr 15/10
Protokół Nr 15/10
z posiedzenia Komisji ds. Kultury, Oświaty, Zdrowia i Sportu
przy Radzie Gminy Jasionówka
z dnia 23 kwietnia 2010r.
Miejsce obrad: Urząd Gminy Jasionówka - Sala Ślubów
Obrady rozpoczęto o godzinie 14.30 , zakończono o godzinie 1620 .
Obradom przewodniczył Robert Kucharski - Przewodniczący Komisji.
Na ogólny stan Komisji - 5 osób, w obradach uczestniczyło 4 członków i osoby zaproszone - zgodnie z załączoną listą obecności.
Ad. 1. Przewodniczący Robert Kucharski powitał zebranych i zaproponował następujący porządek obrad:
1. Otwarcie posiedzenia i przyjęcie porządku.
2. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
3. Zapoznanie się ze sprawozdaniem z wykonania budżetu gminy w działach: kultura,
oświata, zdrowie i sport za rok 2009.
4. Zapoznanie się ze sprawozdaniami kierowników gminnych jednostek organizacyjnych
za rok 2009:
- Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Jasionówce,
- Gminnego Ośrodka Kultury, Sportu i Turystyki w Jasionówce,
- Gminnej Biblioteki Publicznej w Jasionówce,
- Zespołu Szkolno - Przedszkolnego w Jasionówce.
7. Opiniowanie sprawozdania rzeczowo - finansowego z realizacji Gminnego Programu
Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w roku 2009.
8. Analiza wykorzystania autobusów w zakresie dowożenia dzieci do szkół w roku 2009.
9. Analiza działań w zakresie kultury, oświaty, zdrowia i sportu.
10. Wolne wnioski.
11. Zakończenie posiedzenia
Komisja jednogłośnie : za- 4, przeciwnych i wstrzymujących się - 0 przyjęła zaproponowany przez przewodniczącego porządek obrad .
Ad. 2.
Komisja jednogłośnie: za- 4, przeciwnych- 0, wstrzymujących się - 0 przyjęła protokół
z poprzedniego posiedzenia.
Ad.3.
Skarbnik Gminy G. Pianka przedstawiła wykonanie budżetu gminy za 2009 rok. Poinformowała o zrealizowanych inwestycjach, o oszczędnościach, które udało się uzyskać. Następnie wykazała, że dochody gminy wyniosły 89 %,a wydatki 86 %.
Komisja rozpatrzyła informację o przebiegu wykonania budżetu gminy za 2009r. i jednogłośnie pozytywnie ją zaopiniowała- opinia Nr 76/10 w załączeniu.
Ad.4.
Przewodniczący obrad poprosił kierowników gminnych jednostek organizacyjnych o przedstawienie sprawozdań za 2009r.
- Kierownik GOPS-u I. Wałuszko przedstawiła sprawozdanie z pracy Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej za 2009 rok.
Komisja przyjęła sprawozdanie z działalności GOPS Jasionówka i nie wnosi uwag - opinia Nr 77/10 i sprawozdanie w załączeniu.
- Dyrektor GOKSiT-u A. Kitlas przedstawiła sprawozdanie z pracy Gminnego Ośrodka Kultury, Sportu i Turystyki za 2009 rok.
Komisja przyjęła sprawozdanie z działalności GOKSiT Jasionówka i nie wnosi uwag - opinia Nr 78/10 i sprawozdanie w załączeniu.
- Komisja zapoznała się ze sprawozdaniem Gminnej Biblioteki Publicznej w Jasionówce za 2009r. i nie wnosi uwag ( Pani Kierownik była nieobecna)- opinia Nr 79/10 i sprawozdanie w załączeniu.
- Komisja zapoznała się ze sprawozdaniem z działalności Zespołu Szkolno - Przedszkolnego w Jasionówce za 2009r. i nie wnosi uwag ( Pani Dyrektor była nieobecna) - opinia Nr 80/10 i sprawozdanie w załączeniu.
Ad. 7
Komisja rozpatrzyła i jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała Sprawozdanie z realizacji Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w roku 2009 - opinia Nr 81/10 i sprawozdanie w załączeniu.
Ad.8
Wójt Gminy W. Kitlas zaproponowała, żeby podnieść stawki za wynajem autobusów szkolnych, gdyż w związku z wzrastającymi cenami paliw, kosztami osobowymi kierowców, drogimi naprawami autobusów gmina nie może pozwolić na takie wydatki.
Przewodniczący Komisji Robert Kucharski stwierdził, że stawki powinny być zróżnicowane: dla osób prywatnych - wyższe, a dla dzieci i mieszkańców gminy -niższe.
Wójt Gminy dążyła do tego żeby zaproponować jakieś konkretne stawki dotyczące wynajmu autokarów.
Przewodniczący Komisji powiedział, że na przyszłym posiedzeniu zapadnie decyzja w/w sprawie. ( Analiza wykorzystania autobusów w załączeniu)
Ad.9
Dyrektor GOKSiT A. Kitlas przedstawiła działania za I kwartał 2010r. w zakresie kultury, oświaty, zdrowia i sportu - sprawozdanie z działalności bieżącej w załączeniu.
Komisja przyjęła sprawozdanie bez uwag.
Komisja przyjęła bez uwag sprawozdanie Biblioteki z bieżącej działalności.
Szkoła nie dostarczyła sprawozdania.
Ad.10
Pytania i wnioski.
Radny M. Hryniewicki zapytał czy na prowadzenie drużyny B klasy będą przeznaczone środki z budżetu gminy?
Wójt Gminy odpowiedziała, że drużyna będzie tylko związana instytucjonalnie.
Radny R. Kucharski zapytał czy to ma być drużyna gminna?
Instruktor GOKSiT L. Zawadzki powiedział, że tak, że jest duże zainteresowanie wśród młodzieży wiejskiej.
Komisja zapytała, kiedy rusza budowa boisk?
Wójt Gminy odpowiedziała, że wszystko idzie zgodnie z planem.
Radny R. Kucharski zapytał, jakie będą konsekwencje, jeżeli nie będą spełnione wymogi wytyczone w umowie dotyczące budowy boisk?
Wójt Gminy odpowiedziała, że skoro jest umowa, to firma powinna jej dotrzymać, trzeba myśleć pozytywnie i jak na razie cieszy się, że firma pracuje.
Radny R. Kucharski stwierdził, że to jest minimalizm i trzeba dopilnować, żeby firma dobrze pracowała.
Sekretarz A. Kloza powiedział, że nie możemy zakładać z góry, że firma nie wyrobi się z pracami. Zastrzegł, że prace są dobrze nadzorowane.
Radny M.Hryniewicki wskazywał, na co należy zwrócić uwagę przy odbiorze boiska.
Sekretarz A. Kloza powiedział, że firmie też zależy na tym żeby wywiązać się z umowy i jak najszybciej zakończyć budowę.
Radny R. Kucharski zapytał czy jest możliwość wglądu Komisji do odbioru boiska?
Wójt Gminy odpowiedziała, że nie ma takiej możliwości, bo Urząd Marszałkowski wszystko sprawdzi i skontroluje - zatem wgląd Komisji nie będzie konieczny.
Dyrektor GOKSiT stwierdziła, że pewnych rzeczy nie da się przewidzieć i trzeba trzymać się kryteriów.
Radny M. Guziejko powiedział, że są takie pogłoski, że przez 3 lata nie będzie można korzystać z boiska?
Wójt Gminy odpowiedziała, ze trzeba będzie na pewno poczekać do września?
Radny M. Hryniewicki odpowiedział, że trawa będzie zniszczona jeśli będzie siana we wrześniu.
Instruktor L. Zawadzki powiedział, że 1 osoba musi mieć nadzór nad boiskiem, żeby wszystkiego dopilnować.
Wójt Gminy odpowiada, że jest taki zamiar, aby zatrudnić nauczyciela pozalekcyjnego, który zaopiekuje się boiskiem. Następnie stwierdziła, że bardzo ciężko było pozyskać pieniądze na budowę kompleksu boisk, a pan R. Kucharski i M. Hryniewicki w ogóle tego nie zauważają i nie doceniają.
Instruktor L. Zawadzki powiedział, że w tym momencie będzie bronił pana Roberta, że mu też zależy na tym boisku, bo obydwaj zajmują się sportem i dlatego są dociekliwi.
Radny R. Kucharski powiedział, że bardzo cieszy go fakt, że w końcu młodzież szkolna będzie można normalnie ćwiczyć. Zmartwiło go jednak, że nikt nie zapytał nauczycieli wychowania fizycznego o wskazówki dotyczące boiska, o udzielenie praktycznych rad, bo przecież osoby te jeżdżą na zawody i mają odczynienia z różnymi boiskami.
Wójt Gminy odpowiedziała, że były takie konsultacje, kiedy była jeszcze radną.
Radny M. Guziejko zapytał czy ruszył przetarg na drogę Górnystok?
Sekretarz Gminy odpowiedział, że najpierw Rada musi podjąć uchwałę.
Radny M. Hryniewicki zapytał czy są wysyłane pisma do powiatu w sprawie dziur na drogach?
Wójt Gminy odpowiedziała, że trzeba rozmawiać bezpośrednio z powiatem, że ta kwestia należy do zadań powiatu i gmina nie ma na to wpływu.
Radny R. Kucharski stwierdził, że dobrze jest jak w sprawie działają różne strony.
Sekretarz Gminy odpowiedział, żeby mieszkańcy sami napisali podanie i monitorowali sytuację na drogach, co zaowocuje większym wpływem na pana Starostę.
Radny R. Kucharski zapytał, co z kawałkami fundamentu znajdującymi się na terenie szkoły, które stanowią niebezpieczeństwo?
Wójt Gminy odpowiedziała, że firma robiąca ulice na terenie Jasionówki obiecała zbić fundament specjalnym młotem.
Radny R. Kucharski zapytał czy przy boisku potrzebny jest stary bunkier?
Wójt odpowiedziała, że to jest budowla solidna i na pewno jego likwidacja będzie to bardzo kosztowna zlikwidowanie tego obiektu. W przyszłości gmina na pewno tym się zainteresuje.
Ad.11.
Wobec wyczerpania porządku obrad o godz. 1620 Przewodniczący Komisji zakończył posiedzenie dziękując wszystkim za udział.
Na tym protokół zakończono.
Protokołowała:
Przewodniczący Komisji
Robert Kucharski
Metryka strony