UCHWAŁA NR XXIX/168/10
UCHWAŁA NR XXIX/168/10
RADY GMINY JASIONÓWKA
z dnia 19 sierpnia 2010 r.
w sprawie trybu prac nad projektem uchwały budżetowej i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu.
Na podstawie art. 234 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240, z 2010 r. Nr 28, poz. 146, Nr 96, poz. 620, Nr 123, poz. 835) uchwala się, co następuje:
§ 1. Procedura opracowania projektu budżetu przebiega następująco:
projekt budżetu opracowuje, przy pomocy urzędu i kierowników jednostek organizacyjnych, Wójt Gminy;
wnioski radnych, sołectw, społecznych komitetów w sprawie wprowadzenia do budżetu zadań własnych gminy składane są Wójtowi w terminie do dnia 30 września każdego roku;
jednostki, dla których Gmina jest organem prowadzącym, wnioski do budżetu na nadchodzący rok opracowują i składają Wójtowi w terminie do
1 października;Skarbnik Gminy składa w terminie do 1 listopada zbiorcze projekty finansowe dochodów i wydatków budżetu gminy, w szczegółowości: dział, rozdział
i paragraf;zbiorcze projekty planów finansowych, o których mowa w pkt 4, zawierają plan finansowy urzędu, plany finansowe jednostek organizacyjnych, wnioski,
o których mowa w punkcie 2 i 3, a także inne planowane dochody i wydatki wynikające z nowych zadań lub zmian organizacyjnych;w terminie do 15 października Wójt określa zadania gminy realizowane wspólnie z innymi jednostkami samorządu terytorialnego, zadania przejęte przez gminę do realizacji w drodze umowy lub porozumienia, a także zakres pomocy rzeczowej lub finansowej dla innych jednostek samorządu terytorialnego;
Skarbnik w terminie do 1 listopada opracowuje prognozę wysokości dochodów gminy z poszczególnych źródeł oraz zestawia obligatoryjne wydatki gminy
w roku budżetowym, wynikające z zaciągniętych zobowiązań oraz realizacji obowiązkowych zadań gminy, zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych gminie ustawami;na podstawie przedłożonych zbiorczych projektów planów finansowych, uwzględniając prognozę dochodów i zestawienie obligatoryjnych wydatków sporządzonych przez Skarbnika, Wójt ustala projekt budżetu w formie projektu uchwały budżetowej wraz z objaśnieniami i przedkłada Radzie i Regionalnej Izbie Obrachunkowej najpóźniej do dnia 15 listopada roku poprzedzającego rok budżetowy;
zapisy ujęte w projekcie uchwały budżetowej powinny być zgodne, w zakresie przedsięwzięć i kwot przewidzianych na dany rok budżetowy, z danymi wykazanymi w projekcie Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy.
§ 2. Procedura opracowania projektów planów finansowych jednostek organizacyjnych gminy przedstawia się następująco:
1) kierownicy podległych jednostek budżetowych w terminie do 1 października przekazują Skarbnikowi wstępne projekty planów finansowych w szczegółowości: dział, rozdział i paragraf oddzielnie dla:
a) dochodów,
b) wydatków,
c) dochodów wyodrębnionych na wydzielonym rachunku oświatowych jednostek budżetowych i wydatków nimi finansowanych;
2) w terminie 7 dni, od dnia przekazania projektu uchwały budżetowej Radzie, Wójt przekazuje jednostkom budżetowym informację zawierającą kwoty dochodów
i wydatków;
3) jednostki opracowują i przekazują Wójtowi projekty planów finansowych
w terminie 30 dni od dnia otrzymania danych, lecz nie później niż do 20 grudnia roku poprzedzającego rok budżetowy;
4) Wójt weryfikuje otrzymane projekty planów finansowych pod względem ich zgodności z projektem uchwały budżetowej i w przypadku stwierdzenia różnic wprowadza w nich odpowiednie zmiany, informując o ich dokonaniu kierownika jednostki budżetowej;
5) zweryfikowane plany finansowe, o których mowa w pkt 4, stanowią podstawę gospodarki finansowej w okresie od dnia 1 stycznia roku budżetowego do dnia opracowania planu finansowego na podstawie informacji o ostatecznych kwotach dochodów i wydatków wynikających z uchwały budżetowej.
§ 3. Projekt budżetu i materiały informacyjne towarzyszące projektowi budżetu obejmuje:
1) projekt budżetu gminy składający się z projektu uchwały budżetowej wraz
z objaśnieniami;
2) plan dochodów i wydatków opracowany przez Wójta w pełnej szczegółowości klasyfikacji budżetowej;
3) informacja opisowa o stanie realizacji inwestycji kontynuowanych;
4) ogólna informacja o stanie mienia gminnego ze wskazaniem planowanych do uzyskania dochodów z tytułu gospodarowania mieniem;
5) wykaz zadań planowanych do realizacji przy udziale środków z UE ze wskazaniem etapu aplikowania o współfinansowanie;
§ 4. Do czasu uchwalenia budżetu przez Radę, Wójt może dokonywać, na wniosek Komisji Rady oraz z własnej inicjatywy, zmian w projekcie budżetu powiadamiając o dokonanych zmianach Radę.
§ 5. Procedura uchwalania budżetu:
1) Przewodniczący Rady niezwłocznie przesyła radnym przedłożony przez Wójta projekt uchwały budżetowej wraz z objaśnieniami i innymi materiałami towarzyszącymi;
2) radni zapoznają się z projektem budżetu;
3) komisja właściwa do spraw budżetu organizuje z Wójtem i Skarbnikiem Gminy posiedzenie w celu omówienia i zajęcia stanowiska w formie opinii o projekcie budżetu;
4) Przewodniczący Rady w terminie ustawowym zwołuje Sesję budżetową;
5) porządek obrad Sesji budżetowej powinien zawierać:
a) odczytanie projektu uchwały budżetowej;
b) odczytanie opinii Komisji Rady właściwej dla spraw budżetu;
c) odczytanie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej o projekcie uchwały budżetowej oraz o prognozie długu;
d) głosowanie nad uchwałą budżetową.
§ 6. Traci moc uchwała Nr VII/51/99 Rady Gminy w Jasionówce z dnia 27 października 1999 r. w sprawie określenia procedury opracowania i uchwalania budżetu gminy oraz rodzaju i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu.
§ 7. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
PRZEWODNICZĄCA RADY
/-/ Jadwiga Fronckiel
Metryka strony